Kształt wody - Guillermo del Toro, Daniel Kraus


Tytuł:  Kształt wody 
Autor: Guillermo del Toro, Daniel Kraus
Wydawnictwo: Zysk
Gatunek: Fantasy
Ilość stron: 431
O czym to jest?:
Tajny rządowy Ośrodek Badań Kosmicznych Occam w Baltimore otrzymuje do analizy niezwykły obiekt: ziemnowodną humanoidalną istotę schwytaną w Amazonii. W laboratorium toczy się gra wywiadów i sprzecznych stanowisk: jedni naukowcy chcą stworzenie uśmiercić i zbadać jego organizm, by odkryć tajemnicę odległych podróży kosmicznych, inni natomiast proponują utrzymywać go przy życiu dla dobra postępu technologicznego. W międzyczasie pomiędzy istotą a opiekującą się nim w tajemnicy jedną z woźnych, niemą kobietą, która porozumiewa się ze stworem za pomocą języka migowego, nawiązuje się dziwna i głęboka więź… (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Zacznę od tego, że książka zainteresowała mnie bardzo swoim opisem. W dodatku przemawiał do mnie fakt,  iż na jej podstawie nakręcono fil. A że chciałabym go obejrzeć, początkowo, muszę zapoznać się z książką. Tak tez zatem zrobiłam.

Jednym aspektem, który bardzo mi się spodobał, jest to, że porusza ona aspekty naukowe, dylematy z tym związane i w dodatku łączy w tym istoty pozaziemskie. Takie "kombo"dawało jak dla mnie bardzo ciekawe i intrygujące połączenie. Jako żę bardzo podobają mi się wszelkie anomalie biologiczne, byłam bardzo zainteresowana tym co będzie działo się w tej historii. W dodatku pojawia się tu wątek niezwykłej znajomości, powstającej więzi między dwojgiem osób- nieznaną istotą i jej opiekunką. Oba te wątki wpływały na moje spore zainteresowanie treścią "Kształtu wody".

Ogromnie spodobała mi się postać owej opiekunki. Elisa Esposito to niema kobieta, która z wielkim zaangażowaniem poświęca się swoim zadaniom.Mimo, że jest jedynie woźną w ośrodku badawczym nie obawia się zadań wykraczających poza jej obowiązki. Nawiązuje dość nietypową więź z istotą tam przetrzymywaną, co prowadzi do pojawienia się w jej głowie chęci uwolnienia jej. Jest gotowa poświęcić swoje dobre imię, pracę i przyszłość, dla właściwego (według niej) dobra.

Ogółem książka jest bardzo rozbudowaną historią łączącą realia lat 60-tych i niesamowite wydarzenia ze świata nauki a za razem wprowadzającą w niezwykłe relacje międzyludzkie. Niestety autorzy niektóre z elementów za bardzo przedłużali. Zamiast zakończyć jakąś część, poświęcali sporo czasu na odwlekanie tego, rozciąganie wszystkiego w czasie, co w moim przypadku, bardzo mnie demotywowało do czytania. W dodatku, momentami właśnie przez to, umykała mi główna myśl lub wątek na którym powinna się skupić, bo niepotrzebnie wtrącona została przykładowo jakaś retrospekcja.

Jednym słowem, książka była dla mnie ogromnie interesująca. Bardzo interesowało mnie to c co kolejno będzie działo się w książce, nawet pomimo kilku niedociągnięć technicznych. Książka zdecydowanie zachęciła mnie do obejrzenia filmu. A czy książka okaże się bestsellerem ?

Ocena: 7/10

Komentarze

  1. Ciekawa recenzja, jednak to nie mój gatunek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam dotąd tylko negatywne oceny o filmie, ale się waham. Może jednak warto przeczytać?
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo osób ta książka rozczarowała. Sama mam mieszane uczucia, ale na razie chyba nie będę sięgać. :(
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja recenzja zachęciła mnie do sięgnięcia po ten tytuł i prawdę mówiąc byłam rozczarowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)