Czasami kłamię- Alice Feeney


Tytuł: Czasami kłamię
Autor: Alice Feeney
Wydawnictwo: Foksal
Gatunek: Thriller
Ilość stron: 400
O czym to jest?:
Są trzy rzeczy, które powinniście wiedzieć o Amber Reynolds. Pierwsza: jej mąż już jej nie kocha. 
Amber jest w śpiączce (rzecz druga), w którą zapadła po wypadku samochodowym. Jej ciało jest nieruchome, ale umysł pracuje na najwyższych obrotach, starając się odtworzyć minione dni i tygodnie. Siniaki i obrażenia na jej ciele wskazują, że nie był to nieszczęśliwy zbieg okoliczności, lecz celowe działanie. Głównym podejrzanym jest jej mąż. Ale w tej opowieści nic nie jest proste, bo (rzecz trzecia) Amber czasami kłamie. (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Ta książka kompletnie zapowiadała tego co się w niej znalazło. Opis co prawda był bardzo interesujący, a tym samym tajemniczy, ale nie spodziewałam się że książka wywrze we mnie tak wiele skrajnych emocji. W zasadzie do tej pory nie mogę się pozbierać.

W zasadzie pomysł i główna idea książki jest dość popularna. Dziewczyna, miała wypadek, jest w śpiączce, zachowuje w niej pewną świadomość, a także nie pamięta części swojej przeszłości. Jest jednak pewien element dzięki któremu całość jest tak niezwykła. A mam tu na myśli sposób jej napisania. Bo oprócz tego co dziewczyna słyszy i doświadcza w czasie śpiączki, pojawiają się elementy retrospekcji sprzed kilku dni, czy tygodni, związane z rzeczami które sobie przypomina. Co więcej jest też kilka stron z pamiętnika, który pisała, będąc małą dziewczynką. To wszystko składa się na tak niezwykłą całość z jaką nie miałam jeszcze styczności. A co głównie decydowało o tym? Te trzy elementy złożone zostały w taki sposób, iż nie dość że idealnie się komponowały to sprawiały że chciało się czytać i czytać.

Całość jest w zasadzie tak napisana, że nawet po przeczytaniu całej książki, mam wątpliwości co do jej zakończenia. Dlaczego? Przez tytułowe kłamstwa, w książce pełno jest tajemnic i wątpliwości co do realnego stanu rzeczy. W zasadzie do tej pory co do pewnych kwestii nie jestem pewna i nad nimi rozmyślam. I myślę, że już się nie dowiem, chyba że zapytałabym autorki. Tak,ta książka ma tak bardzo specyficzne zakończenie, że długo jeszcze nie będę mogła zapomnieć o tym co się tam wydarzyło.

Jeśli chodzi o ogólną fabułę, to jest skonstruowana tak, że dopiero po kilku rozdziałach, wydarzenia z tych poprzednich układają się w miarę w logiczną całość. Co więcej oda samego początku byłam zainteresowana tym co dzieje się w książce. Wszystkie wydarzenia były równie  ciekawe, a ich konsekwencje równie nieprzewidywalne co samo zakończenie.

Co więcej bohaterowie, którzy tam się pojawiali, byli tak dobrze i ciekawie wykreowani, że z wielką chęcią przeczytałabym coś więcej na ich temat. A ważnym jest to, że autorka nie eksponuje ich od razu. w całości. Pewnych informacji dowiadujemy się stopniowo, co tylko potęguje zainteresowanie książką.

Książka stuprocentowo warta przeczytania. Pozostawia po sobie tak wiele sprzecznych emocji i domniemań, że pozostaje w tyle głowy na bardzo długo. Co więcej, pomimo natłoku różnych oźców, czyta się  ją dość szybko ,a przede wszystkim przyjemnie. 

Ocena: 10/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Grupie Wydawniczej Foksal

Komentarze

  1. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale mimo Twojej pozytywnej opinii nie przekonuje mnie ona do siebie. Nadal wydaje mi się dość schematyczna i nie mogę jakoś uwierzyć, że jest nietypowe. Ale pewnie kiedyś sama to sprawdzę :)

    lustrzana nadzieja

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie jedna z najlepszych książek tego roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam wiele dobrych opinii, a fabuła mi odpowiada, więc książkę na pewno kiedyś przeczytam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam...interesująca powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj jaka wysoka ocena :) super ostatnio szukam inspiracji na swoje długie podróże w pociągu, widzę że znalazłam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)