Caspar Lee- Caspar Lee, Emily Riordan Lee


Tytuł: Caspar Lee
Autor: Caspar Lee, Emily Riordan Lee
Wydawnictwo: Egmont
Gatunek: Biografia
Ilość stron: 352
O czym to jest?:
Ta książka jest o mnie, ale niestety jej nie napisałem. To robota mojej mamy. Lojalnie uprzedzam, że 98% jej pisaniny to wierutne kłamstwa. Uważam nawet, że ta książka jest nielegalna, więc jeśli ją kupiliście, na dobrą sprawę wsparliście działalność przestępczą. No i co wy na to? Myślę, że mama bierze odwet za dzień, w którym przyszedłem na świat, i ponoć chciałem ją wtedy zabić. Na pewno nie daruje sobie tej historii… Z tej książki dowiecie się również, jak wyglądał mój pierwszy dzień w szkole, i dlaczego mam taką wielką głowę. Będzie i o tym, że zawsze cieszyłem się powodzeniem u pań i tak dalej. No wiecie, same ważne rzeczy. W każdym razie, pierwszą wersję tej książki znalazłem w drukarce i, jak zobaczycie, zdementowałem niektóre z bezczelnych kłamstw mamy. No to bawcie się dobrze. Ale pamiętajcie, że prawdziwe są tylko te kawałki, w których wypadłem korzystnie. (empik.com)

Moje refleksje: 
Nie powiem abym była wielką fanką Caspara. Oczywiście nie jest tak że go nie lubię. Nie jestem po prostu w gronie wielkich fanów.  Jednak od czasu do czasu, lubię obejrzeć coś jego twórczości. Nigdy co prawda nie zagłębiałam się jakoś w jego przeszłość, ale skoro nadarzyła się okazja, to czemu by nie?

Książka sama w sobie jest bardzo dobrze wydana. Biorąc ją pierwszy raz do rąk czuje się że osoby w to zaangażowane dopracowały każdy szczegół. Zdjęcia bardzo dobrej jakości, ciekawa oprawa graficzna tekstu, liczne rysunki na marginesach czy też wstawki w postaci listów ze szkoły. Wszystko po części sprawia że książkę czyta się z wielką przyjemnością, gdyż mamy nie  tylko sam tekst ale i wspomniane wcześniej dodatki. Jako, że całość pisana jest głownie przez  mamę Caspara, zauważyć można tez jego wkład. Dlatego też zaznaczone są fragmenty, które mu się podobają, a które nie, a także te przez które czuje się zażenowany. Wszystko to tworzy kolorową mieszankę miłą dla oka.

Czas pomówić o samej treści! Jak w każdej biografii wszystko rozpoczyna się od samych narodzin i biegnie wydarzeniami aż do dziś. W tej kwestii nie ma tu nic niezwykłego. Natomiast do całego tekstu oprócz wspomnianych przeze mnie zaznaczeń, przez Caspara, występują jego dopiski do całych akapitów, komentarze i uwagi. W tym wszystkim widać ogromnie bliską więź jaka łączy go z matką, a także ogromną miłość między nimi.

 W całej opisywanej historii podobało mi się kilka rzeczy. Między innymi akt, iż relacje Caspara z jego siostrą były tak zażyłe i dobre. Dużą rolę w życiu tej rodzinki odegrali tez niewątpliwie ludzie- sąsiedzi, bliscy, krewni. I pomimo wielu zmian jakie zachodziły, starali się oni z nimi trzymać kontakt.

Nieraz czytając o przypadkach jakie spotykały Caspara, czy też o jego upodobaniach, bawiłam się niezmiernie. Nic wam nie zdradzę, by nie psuć zabawy przy czytaniu, ale wiem jedno: kilku historii nie zapomnicie. Jako dziecko, Caspar był wyjątkowo kreatywny i pomysłowy.

Jednym słowem, osoby, które w jakikolwiek sposób, interesują się twórczością Caspara i nim samym, z pewnością znajdą coś interesującego dla siebie w tej książce.

Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Egmont

http://egmont.pl/

Komentarze

  1. Widzę, że humorystyczna biografia. Mam ochotę ją poznać. jestem ciekawa jego historii!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam pojęcia, o kogo chodzi i nie wiem, czy powinnam się do tego przynawać. Ale sama okładka i opis tak bardzo mnie zniechęcają, że na pewno nie będę się w to bardziej wgłębiać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)