Takie tam- Jan Dąbrowski


Tytuł: Takie tam
Autor: Jan Dąbrowski
Wydawnictwo: Insignis
Gatunek: Biografia, Youtube, Humor
Ilość stron: 194
O czym to jest?:
Janek, to postać ogólnie dobrze znana większości nastolatków. Ten twórca internetowy, jest chętnie oglądany przez młodych widzów, a dzięki temu zyskał ogromną popularność w serwisie Youtube. Czym się zajmuje? Jest to przede wszystkim rozrywka. Początkowo nagrywał gry, teraz jednak kanał został urozmaicony o różne challenge czy filmy z fanami. Jest też szereg różnych innych typów filmów, jeśli chodzi o tematykę, ale ciężko byłoby wymienić tu wszystkie. Pewne jest jedno: każdy znajdzie tu coś dla siebie. W dodatku sam twórca sprawia wrażenie przemiłego chłopaka, o pozytywnym nastawieniu do życia. A będąc na fali popularności, podobnie jak inni youtuberzy, wydaje książkę. Czy to było istotne posunięcie?

Moje refleksje: 
Nie będę ukrywać, nie jestem wielką fanką Jasia. Ale bardzo lubię jego osobowość internetową, a także twórczość. Podziwiam go za to co osiągnął w tak młodym wieku, a przy tym nie dał się ponieść fali popularności. I choć znamy tylko jego internetową stronę charakteru, którą prezentuje w filmikach, to wnioskować można iż przez te lata niewiele zmieniło się jego podejście do widzów i kanału. I w momencie, kiedy pojawiła się jego książka, byłam ogromnie zainteresowana tym, co chłopak mógł tu przedstawić.

W zasadzie cała treść książki jest bardzo przystępna zarówno dla młodszych jak i starszych czytelników.  Język jest prosty, a styl, jaki został tu użyty ogromnie przypomina mi styl Jasia, to jak wypowiada słowa, czy buduje zdania. Dzięki temu, miałam wrażenie, że wszystkie historie , opowiada mi on osobiście. Wielki plus za takie zachowanie realizmu.

Przechodząc teraz do samej treści, muszę przyznać, że książka jest dość ciekawa. Zawiera dotąd nieznane fakty, czy tez znane, ale rozbudowane, a przede wszystkim ciekawie opisane.  Nieraz uśmiałam się czytając o młodym Jaśku i jego "genialnych" pomysłach. Ale ważnym elementem jest to, iż twórca książką zwraca uwagę na tę wesołą i błoga część swojego życia, ale także supia się na tych bardziej poważnych kwestiach. Pokazuje młodym, jak istotne jest pomaganie rodzicom, nauka czy też przyjaźń i relacje z rodzeństwem. A tym co już bardzo mnie ujęło, było to, iż Janek bardzo lubi czytać książki. Wcześniej albo  mi to umknęło, albo nie było przedstawione.

Przeszkadzało mi  jednak to, iż niektóre kwestie były za bardzo opisywane, kilka razy autor zwyczajnie "lał wodę" i usilnie wydłużał treść książki. Nie było to nagminne, ale kilka razy wyraźnie mi przeszkadzało. Jednak jest tu kilka stron które z z pewnością spodobają się młodszym czytelnikom. Jest tu kilka list i rankingów utworzonych przez Jasia, a obok miejsce, w którym czytelnik może utworzyć własne i porównać swoje upodobania.

W książce jest też ogromna liczba zdjęć i grafik dobrej jakości. I choć wydawałoby się, że będą one przyćmiewać samą treść. Tak jednak nie było. o dziwo. Całość idealnie wyważona, a przy tym ciesząca oko, idealnie komponowała się ze stylem autora.

 Podsumowując, książka jest z pewnością odpowiednia dla wszystkich wielbicieli JDabrawsky'ego. Ciekawe fakty z życia, masa humoru i ciekawe zdjęcia. To świetne połączenie, dzięki któremu czytelnicy spęczą miłe chwile przy czytaniu. 
Ocena: 7/10


Za możliwość zrecenzowania serdecznie dziękuje wydawnictwu Insignis
http://insignis.pl/

Komentarze