PRZEDPREMIEROWO! Tajemne miasto - Carina Rozenfeld, C.J. Daugherty


Tytuł: Tajemne miasto 
Autor: Carina Rozenfeld, C.J. Daugherty
Seria: Tajemny ogień tom 2
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek: Fantasy, Młodzieżowa 
Ilość stron: 336
O czym to jest?:
Taylor i Sacha ukrywają się w oksfordzkim Kolegium Świętego Wilfreda. Tu, pod opieką alchemików, są bezpieczni – przynajmniej na razie. Taylor trenuje, by móc stawić czoła siłom mroku, a Sacha w starych księgach szuka wskazówek na temat swojego losu. Czas płynie nieubłaganie. Ciemne moce przybierają na sile i zaczynają zagrażać całemu światu. Za siedem dni chłopak skończy osiemnaście lat, a wtedy pradawna klątwa, która do tej pory go chroniła, ma sprawić, że Sacha zginie. Jest tylko jeden sposób, aby to powstrzymać. Bohaterowie muszą dotrzeć do miejsca, gdzie ród L’hiverów został przeklęty, i zmierzyć się z demonami. Taylor i Sacha wyruszają w niebezpieczną podróż. Stawką jest życie tych, których najbardziej kochają. (lubimyczytac.pl)

Moje refleksje: 
Jakiś czas temu przeczytałam "Tajemny ogień". A teraz jestem tuż po lekturze drugiego tomu. Czy mi się podobało? Zaraz się przekonacie. Muszę jednak przyznać, że po zakończeniu pierwszego tomu, byłam bardzo zaaferowana historią Taylor i Sashy.

Sytuacja w życiu bohaterów jest bardzo napięta. Muszą zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu,a  przy tym czeka ich podejmowanie wielu ważnych decyzji. I tutaj autorki ponownie wykazały się umiejętnościami literackimi. Idealnie budowały napięcie i  wprowadzały nowe wątki. Nie było momentu, w którym nie orientowałbym się w treści książki, a także pogubiłabym się pomiędzy wątkami. Ciekawe było tez tempo zdarzeń. Raz wszystko pędziło na łeb na szyję, by następnie odrobinę zwolnić. I tak praktycznie do samego końca. I w zasadzie to dobre zagranie. Po emocjonujących zdarzeniach, można było odrobinę odpocząć by potem znów wyruszyć z bohaterami na kolejne przygody.

I choć całość książki była idealnie dopracowana to samo jej zakończenie mnie zawiodło. Bo przez cały czas "Tajemnego miasta" bohaterowie misternie zbierali informacje, układali swoją taktykę, a wszystko zdawało się wymuskane i idealnie poprowadzone. Czytając, oczekiwałam wręcz wielkiego BUM na samym końcu. A tu, dokanczając ostatnią stronę, miałam w myślach słowa :"To już wszystko?". Ciężko mi się pobodzić z tak prostym i schematycznym zakończeniem , ale niestety tak już jest.

Co do bohaterów, w zasadzie teraz nie mam zastrzeżeń. Lubię zarówno Taylor jak i Sashę. Podoba mi się ich zacięcie i zapał w dążeniu do celu pomimo wielu przeszkód. W dodatku kiełkują tu aż dwa wątki miłosne. Między kim? Może się domyślicie, ale ja tego nie zdradzę!!!

Książka mroczna, pełna tajemnic i zagadek, a w dodatku trzymająca w napięciu. Zdecydowanie nie pasuje do niej klątwa drugiego tomu. To świetna kontynuacja serii, która porywa jeszcze bardziej niż poprzednia część. Autorki zdecydowanie postarały się by zaspokoić apetyt książkoholików.

Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania ebooka serdecznie dziękuje wydawnictwu Otwarte

Komentarze

  1. Pierwsza część mi się podobała, ciekawe jak będzie z tą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)