Bates motel sezon 1


Tytuł: Bates moteln sezon 1
Reżyser: Różni
Producent: Filmostrada
Gatunek: Thriller
Czas trwania: ok 44 min/ odc
Rok produkcji: 2014
O czym to jest?:
Norma wraz z synem Normanem pół roku po śmierci męża przeprowadzają się do nowej lokalizacji. Kobieta zakupiła motel w nadmorskiej, na pozór spokojnej miejscowości, i tam właśnie zamierza rozpocząć nowe życie. Okazuje się jednak, iż prowadzenie motelu nie jest im pisane. Pojawiają się stale nowe problemy, a pewni mieszkańcy z góry nie są do owej rodzinki przyjaźnie nastawieni. Dodatkowo relacja pomiędzy synem i matką nie jest typową, jaką znamy z ekrany, czy chociażby życia. Rodzi się wiele pytań. Czy matka faktycznie ma dobre intencje? Jak daleko można trwać w kłamstwie? I co tak naprawdę wydarzyło się w tym motelu przed laty. Czas zagłębić się w tę mroczną i niestandardową historię.

Moje refleksje: 
Muszę przyznać, iż jestem osobą która dość rzadko ogląda jakiekolwiek seriale, gdyż zwyczajnie nie mam na to czasu. Ten jednak przemówił do mnie swoją tajemniczością. Znaczący był też fakt, iż każdy sezon liczy sobie tylko 10 odcinków. Zatem zaczęłam oglądać. I w dwa dni poznałam pierwszy sezon.

Okazuje się, że obejrzenie „Bates motel” było bardzo dobrym rozwiązaniem. Jest to serial całkowicie dla mnie. Ale zacznijmy od początku. Przede wszystkim fabuła. Historia tu pokazana jest nie tylko ciekawa ale bardzo wciągająca. Od samego początku bardzo interesowało mnie to jakie tajemnice skrywa w sobie tajemniczy motel, a także jak dalej potoczy się historia chłopca i jego matki. I tak z odcinka na odcinek, coraz bardziej zagłębiałam się w ten serial.

Już od pierwszych odcinków oglądałam serial z wielkim zainteresowaniem. Twórcy idealnie postarali się o dopracowanie każdego z wątków. Były one równie interesujące, dzięki czemu oglądanie było ogromną przyjemnością. Ciekawym było też to, iż każdy z nich rozwijał się swoim stałym tempem i potrafił zaskoczyć. Mimo, iż poruszały często dość banalne i popularne kwestie, potrafiły zaskoczyć swoim obrotem spraw. W niektórych momentach byłam przekonana że za chwilę stanie się coś co przewidywałam już od dawna, a tu nagle całość się całkowicie zmieniała.

Ważnym jest też to, iż całość był idealnie spójna, a przy tym bardzo rozbudowana. Nie mamy tu tylko historii tajemniczego motelu, do którego przybywa matka z synem, jest tu też rola ich przeszłości w całej tej sprawie, życie miłosne zarówno Normy jak i Normana, a także losy mieszkańców miasteczka. Wszystko to zostało jednak perfekcyjnie połączone i świetnie ze sobą współgrało.

Podobała mi się tu również sama charakteryzacja postaci oraz scenografia. Wszystko dzieje się niby we współczesności, mamy telefony komórkowe, samochody, laptopy. Ale poza tym wszystko stylizowane jest jakby działo się jakieś 15 lat temu. I wydawałoby się, że takie posunięcie będzie beznadziejnym w skutkach. Okazuje się jednak, że twórcy wykorzystali umiejętnie swoje zdolności, dzięki czemu wszystko nabierało jeszcze większej tajemniczości. Dodatkowo umiejętna gra światłem i dźwiękiem, dopełniały całego tego efektu.

Interesująca okazała się też gra aktorów. W zasadzie nie potrafiłam wśród nich znaleźć nikogo, kto byłby nie autentyczny. Wierzyłam im w każdą odgrywaną emocję i każdą scenę w odcinku. Dzięki temu bardzo polubiłam całą obsadę. Niezależnie od tego czy grali pozytywna czy negatywną postać.

Jeśli chodzi o stronę techniczną płyt i ich opakowania, muszę znów pochwalić twórców. Okładka filmu, jest lekko muśnięta przez grafika, dzięki czemu postaci są bardziej wydatniejsze. W środku mamy trzy płyty CD z odcinkami, a na wewnętrznej stronie okładki, są tu opisane wszystkie odcinki. Na każdej płycie oprócz oczywiście odcinków są dodatkowo umieszczone wycięte sceny, które w zasadzie niewiele wnosi do całości, ale pozwala dostrzec kunszt aktorski artystów. Dodatkowo Na ostatniej z płyt jest też dodatkowo prawie godzinny materiał z wywiadem z obsadą oraz twórcami serialu. I było to tym bardziej ciekawe, bo można poznać wiele istotnych informacji związanych z powstawaniem produkcji.

Jednym słowem nie żałuję ani jednej minuty, którą spędziłam przed ekranem. Co więcej planuję już rozpoczęcie oglądania drugiego sezonu, gdyż nie mogę wprost doczekać się tego co mnie tam spotka.  

Ocena: 10/10

Za możliwość obejrzenia serdecznie dziękuję sklepowi empik.com

Komentarze