Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie- Paweł Rudzki


Tytuł: Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie.
Autor: Paweł Rudzki
Wydawnictwo: Helion
Gatunek: Edukacyjna, Poradnik
Ilość stron: 264
O czym to jest?:
Kto nie chciałby czytać szybciej? Wiąże się to przecież z możliwością przeczytania większej ilości książek. Dzięki temu można poznać o wiele więcej wspaniałych historii. Czy jednak nie wiąże się to z czytaniem pobieżnym? Czy przy szybkim czytaniu nie utracimy wielu istotnych informacji? Według autora nie! Wręcz przeciwnie! A zbiór przygotowanych przez niego ćwiczeń pomaga wyrobić sobie nawyk szybkiego czytania. Do dzieła!
Moje refleksje :
Od zawsze chciałam pójść na kurs szybkiego czytania. Niestety te organizowane w moim mieście są bardzo kosztowne. Ta książka pozwoliła mi spełnić moje marzenia! Jestem z niej w pełni zadowolona! Dlaczego? Już tłumaczę!

Na początku oczywiście mamy szczyptę teorii. Oczywiście nie było jej dużo, ale dało mi to sporo informacji i rozwiało wszelkie stereotypy dotyczące szybkiego czytania. Nie sądziłam, że jest ich tak wiele. A wiecie, że rekord szybkiego czytania to 28061 słów na minutę! W moim przypadku było to początkowo 296, a teraz jest to ok 400. Minął dopiero miesiąc moich ćwiczeń i przyznaję, że nie robiłam ich codziennie. Ale mam nadzieję, że jak będę miała więcej czasu ( po maturze) dobiję do jakichś 800 słów na minutę.

„Rzuć na to okiem” zawiera szereg różnych ćwiczeń związanych z poszerzaniem pola widzenia, rozumieniem czytanego tekstu, prędkością czytania czy koncentracją. Jest to o tyle dobrze, że kolejne rozdziały dotyczące tego samego zagadnienia przeplatają się, więc nie jest tak, iż najpierw uczymy się w pełni koncentracji, a potem poszerzania pola widzenia. Co ważne poziom komplikacji kolejnych zadań rośnie.

Co prawda przy dłuższym ćwiczeniu się w szybkim czytaniu zaczynały mnie bolec oczy, ale mogło być to skutkiem tego, iż bardzo go wytężałam i skupiałam się na jak najlepszym wykonaniu zadań.

Książka godna polecenia? Jak najbardziej! Nie dość, że ćwiczenia w niej zawarte przynoszą efekty, to można je wykonywać wielokrotnie, uprawiając swoje umiejętności. Jestem pewna że będę korzystać z niej jeszcze wiele razy.

Ocena: 10/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję  Grupie Helion

http://helion.pl/

Komentarze

  1. Ja akurat czytam bardzo szybko i to nigdy nie było moim problemem, ale książka bardzo fajna i godna polecenia, skoro przynosi rezultaty. Mało takich, które naprawdę coś dają :)
    Pozdrawiam
    Natalia Łucja z withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)