Trzynaście powodów- Jay Asher


Tytuł: Trzynaście powodów
Autor: Jay Asher
Wydawnictwo: Rebis
Gatunek: Młodzieżowa, Dramat, Young Adult
Ilość stron : 272
O czym to jest?:
Clay Jensen dostaje tajemniczą przesyłkę. Nie zna nadawcy, a i zawartość jest też niespotykana. W środku znajduje się 7 ponumerowanych kaset. Kto w erze płyt CD tego używa? Chłopak postanawia jednak wysłuchać ich zawartości. Jest ogromnie ciekawy co i kto w nich zawarł. Już po odtworzeniu pierwszej doznaje szoku. Słyszy głos Hannah, koleżanki z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów jej tragicznej decyzji, a każdy kto otrzymał kasety jest jednym z nich. By dowiedzieć się dlaczego, należy wysłuchać wszystkich kaset. Z tego powodu chłopak bladzi całą noc po mieście poznając Hannah na nowo. Staje się on jednym z powierników jej tajemnic i uczuć. Od tej pory już nic nie będzie takie samo.
Moje refleksje :
I znów moje oczekiwania nie były stosowne co do zawartości książki. Prawdopodobnie spowodowała to sama okładka. Może to tylko kwestia gustu, ale mi się ona nie podoba. Uważam, iż dużo lepiej wyglądałaby bez tej dziewczyny, pozostawiona tylko w szarości, czerni i bieli. Jest to jedyna wada, jaką dostrzegam.
Historia jaka autor tu zaprezentował, jest po prostu nieziemska. Oryginalna fabuła lekko przypomina Greenowskie bestsellerowe powieści. Trąci ona bowiem o tajemnicę i problemy nastolatków powiązane z głębokimi życiowymi przemyśleniami. Książka podzielona jest na rozdziały, które wyznaczone są przez numer i stronę kasety słuchanej przez Clay'a. Co bardzo mi się podobało, poznajemy przemyślenia tego chłopaka raz fragment jego życia oprócz samego zapisu taśm. Dodatkowo przejścia między nimi są bardzo płynne i lekkie. Jeśli chodzi o historię, to ogromnie mnie zainteresowała, a wręcz nie mogłam się oderwać, choć początkowo wydawało mi się, że czyta się ją wolno, ale jednak wszystko poszło szybko.
Ciężko tu stwierdzić kto jest głównym bohaterem, Clay czy Hannah? Chcecie wiedzieć dlaczego?Przeczytajcie. A co do tych postaci, to chłopak spodobał mi się najbardziej. I wcale nie chodzi tu o płeć! :) Miał on szereg cech, które razem stanowiły spójną całość. Był wrażliwy, ale również rozsądny i stanowczy. Z kolei Hannah momentami mnie denerwowała. Według mnie lekko wyolbrzymiała pewne sprawy, choć rozumiem, iż bycie ofiarą szkolnych elit nie jest łatwe. Mimo to jej osobowość, jak i podejście do życia mi się nie podobało.
Jest to niewątpliwie książka pełna metafor i aluzji. Ma w sobie ogrom tragizmu i prawdy,która poruszy każdego, kto ją pozna. Dodatkowo ważną informacją jest fakt iż ma powstać na jej podstawie serial, którego producentka ma być Selena Gomez. Zatem szykuje nam się hit.


Ocena : 9/10
Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Rebis
http://www.rebis.com.pl/rebis/public/news/news.html?instance=1000

Komentarze

  1. Ale mnie zachecilas !! Będę polować na tę książkę, nie ma innej opcji :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mówisz, że przypomina twórczość Greena. No to ta książka jest już moja :)
    I będzie serial? Nie mogę się doczekać ^^
    zaczytana_bella

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi ta książka nie przypadła do gustu. Według mnie podwody Hannah były wyolbrzymione.
    Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Poluję na tę książkę od jakiegoś czasu, a moja ciekawość wciąż rośnie. Muszę w końcu ją zdobyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i polecam :) chociaż na ten moment mam już zdecydowany przesyt książek o samobojstwie.
    Modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam, aż pojawi si w bibliotece, bo od wielu bloggerów słyszałam, że jest fantastyczną powieścią . ;)

    Pozdrawiam,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Może po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam, Julka z bloga karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba nie czytałam jeszcze negatywnej opinii o tej książce, a to już o czymś świadczy. Chętnie ją przeczytam.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój brat ją czytał i mówił że super chyba też się skuszę i przeczytam:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka rzeczywiście jakoś nie przyciąga, jednak sama historia zapowiada się dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wezmę się za to, na pewno :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześć, mam na imię Theresa C. Walker, pochodzę z Kolorado w USA. Piszę ten artykuł, aby docenić dobrą pracę lorda doktora Josepha Ugo, która pomogła mi ostatnio przywrócić mego męża, który zostawił mnie dla innej kobiety bez powodu w ostatnich latach. Po obejrzeniu w Internecie postu kobiety zeznającej, że pomagała mu doktor Joseph. Postanowiłem też skontaktować się z nim po pomoc, ponieważ chciałem tylko, abym pozyskał męża, szczęście i aby moje dziecko dorastało z ojcem. Jestem szczęśliwy, że mi pomógł i mogę z dumą powiedzieć, że mój mąż jest teraz ze mną i jest teraz zakochany we mnie jak nigdy dotąd. Czy potrzebujesz pomocy w związku, jak odzyskać swojego mężczyznę, żonę, chłopaka, dziewczynę, wygrywając loterie, ziołowe lekarstwo na chorobę lub awans zawodowy, Czytelnicy czytający mój post, który potrzebuje jakiejkolwiek pomocy dotyczącej jakichkolwiek wyzwań życiowych, powinni się z nim skontaktować.
    KONTAKT -Email: doctorjosephugo@gmail.com
    WhatsApp: 34631686040

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć, mam na imię Theresa C. Walker, pochodzę z Kolorado w USA. Piszę ten artykuł, aby docenić dobrą pracę lorda doktora Josepha Ugo, która pomogła mi ostatnio przywrócić mego męża, który zostawił mnie dla innej kobiety bez powodu w ostatnich latach. Po obejrzeniu w Internecie postu kobiety zeznającej, że pomagała mu doktor Joseph. Postanowiłem też skontaktować się z nim po pomoc, ponieważ chciałem tylko, abym pozyskał męża, szczęście i aby moje dziecko dorastało z ojcem. Jestem szczęśliwy, że mi pomógł i mogę z dumą powiedzieć, że mój mąż jest teraz ze mną i jest teraz zakochany we mnie jak nigdy dotąd. Czy potrzebujesz pomocy w związku, jak odzyskać swojego mężczyznę, żonę, chłopaka, dziewczynę, wygrywając loterie, ziołowe lekarstwo na chorobę lub awans zawodowy, Czytelnicy czytający mój post, który potrzebuje jakiejkolwiek pomocy dotyczącej jakichkolwiek wyzwań życiowych, powinni się z nim skontaktować.
    KONTAKT -Email: doctorjosephugo@gmail.com
    WhatsApp: 34631686040

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)