Wybrani- C.J.Daugherty



Tytuł: Wybrani
Autor: C.J. Daugherty
Seria: Nocna szkoła tom 1
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek: Młodzieżowa, Young Adult
Ilość stron: 440
O czym to jest?:
Allie to typowa nastolatka z problemami. Bunt przeciwko zasadom czy rodzicom nie jest jej obcy. Gdy po raz kolejny zostaje aresztowana przez policję, rodzice postanawiają przenieść ją do innej szkoły. Nie jest to jednak typowa placówka edukacyjna. To byłoby zbyt nudne! Miejsce to zwane Crimerią. Umieszczona jest w nieokreślonym miejscu, a główna bohaterka nie wie o niej praktycznie nic. Z dnia na dzień dowiaduje się o przeniesieniu i równie szybko trafia do tego miejsca. Pierwsze wrażenia dotyczące tej szkoły, są mieszane i niejednoznaczne. Dziewczyna spotyka swoich rówieśników oraz wchodzi w nimi w głębsze relacje. Dzieje się jednak, tak wiele dziwnych rzeczy, iż pojawia się pytanie: czy to na pewno nie jest sen?
Moje refleksje :
Zazwyczaj czytając książki, sprawdzam ile stron pozostało mi do następnego rozdziału. Czy było tak w przypadku „Wybranych” ? Ależ skąd! Ta historia totalnie mnie pochłonęła! Czytałam i czytałam i nie mogłam przestać! Tekst jest tak skonstruowany, iż tempo czytania przybiera zawrotną szybkość, a i czerpanie radości z poznawanej historii jest ogromne. Fabuła, mimo iż wydaje się dość prosta i banalna, po zagłębieniu ujawnia masę zawiłości i tajemnic. Początkowo faktycznie, dziewczyna za złe zachowanie zmienia szkołę, a tam poznaje nowe osoby i stara się radzić sobie w nowym otoczeniu. Jest to elitarna szkoła, a Allie jest w niej zwykłą szarą myszką. Zwykła szkoła, mogłoby się wydawać. Nauczyciele, uczniowie, nauka, sterta książek,i letni bal Typowe. Jednak zaraz po przybyciu na miejsce spotyka ją szereg przedziwnych sytuacji, które o dziwo nie odstraszają jej od przymusowej szkoły. Tak, człowiek potrafi zmienić swoje poglądy. Historia ta idealnie pozuje również, iż nasze emocje i relacje z ludźmi potrafią się gwałtownie zmienić pod wpływem różnych zdarzeń. Jak wiele, można zrobić w imię przyjaźni? Ludziom nie wolno od razu wierzyć. Nikt nie jest tym, za kogo się podaje. Każdy może nas oszukać, a zwłaszcza w tej książce, jest wręcz przesycenie niepewnością i domysłami. Szereg tajemnic rodzinnych, o których Allie nie ma zielonego pojęcia, jest tylko początkiem. Bohaterowie muszą zmierzyć się z wielokrotnym szokiem, wyzwaniami, a nawet śmiercią. Występuje tu też masa ryzyka, w którym nasi bohaterowie muszą wykazać się ogromnym rozsądkiem i sprytem. Charaktery wykreowane przez autorkę idealnie się dopełniają, a to iż każdy jest inny, wpływa pozytywnie na samą treść utworu. Postacie jakie poznajemy, w większości są nastolatkami i tu muszę pochwalić zachowanie idealnej natury i stylu bycia tej grupy wiekowej. Nie brakuje tu bowiem humoru, sarkazmu, miłości czy zazdrości. Nie brakuje też czarnego charakteru, stwarzającego ogromne zagrożenie reszcie bohaterów. Para, jaka tworzy się pod koniec historii, jest naprawdę przeurocza. Ich zachowanie względem siebie jest tak cudowne, iż niektóre fragmenty czytałam kilkukrotnie. Czy warto się nią zainteresować? Oczywiście! Nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Żałuję tylko, iż nie sięgnęłam po tę serię wcześniej.

Ocena: 10/10



Seria „Nocna szkoła” 
  1.  Wybrani
  2.  Dziedzictwo
  3.  Zagrożeni
  4.  Zbuntowani
  5.  Niezłomni

Za możliwość przeczytania e-book'a serdecznie dziękuję wydawnictwu Otware
http://otwarte.eu/

nakanapie.pl
granice.pl 
lubimyczytac.pl 
matras.pl 
empik.com 

Komentarze

  1. Cieszę się, że sięgnęłaś po tę historię, bo należy ona do mich ulubionych. Ja czytałam "Wybranych" dość dawno, ale nadal pamiętam emocje związane z tą książką. Mam nadzieję, że następne tomy również przypadną Ci do gustu ;)

    http://ksiazekmiasto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i jak najbardziej zgadzam się z całą twoją opinią i recenzją :) Wybrani są świetni, a ta książka strasznie mi się podobała ;) Na wakacjach będę czytać kolejne tomy :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę i wydaje mi się najlepiej dopracowana ze wszystkich części tej serii. Z każdym kolejnym tomem akcja ciągnie się niczym gumka w gaciach ze straganu prowadzonym przez panią Wiesię. Ale to tylko moja krótka opinia. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)