Pieśń Kwarkostwora - Jasper Fforde



Tytuł: Pieśń Kwarkostwora
Autor: Jasper Fforde
Seria: Kroniki Jennifer Strange
Wydawnictwo: SQN
Gatunek: Fanatasy, Młodzieżowa
Ilość stron: 320
O czym to jest?:
Jennifer Strange w zastępstwie za Pana Zambiniego kieruje firmą zajmującą się znajdywaniem zagubionych rzeczy. Zajmują się oni tym jednak w magiczny sposób. Używają zaklęć i pokładów magicznej mocy. O uznanie klientów walczą zawzięcie z inną firmą. Jeden z nastolatków walczy o licencję umożliwiające mu legalne czarowanie. Rywalizacja pomiędzy firmami zaostrza się, a wydarzenia które mają miejsce komplikują sprawę. Czy młoda Jennifer poradzi sobie z trudnymi decyzjami?
Moje refleksje :
Przede wszystkim, sama treść książki jest bardzo lekka i przyjemna w czytaniu. Wydarzenia nie raz mnie zaskakiwały i powodowały, iż nie chciałam skończyć czytać. Niektóre wątki były dość zawiłe, jednak przedstawiono je w bardzo przyjemny i prosty sposób. Dodatkowo występowały ciekawe przypisy wyjaśniające pewne kwestie. Nie sposób nie wspomnieć o genialnym humorze wplecionym nie tylko w dialogi, lecz także wydarzenia. Bohaterowie są ogromnie ciekawie wykreowani i przedstawieni. Każdy ma swój odrębny charakter i sposób bycia. UWAGA! Nie trzeba czytać poprzedniej części! Sama jestem przykładem osoby, która nie zna poprzedniego tomu. Treść jest spójna i łatwa do zrozumienia, a sama kompozycja ogromnie ciekawa i oryginalna. Może jestem trochę za stara na tę książkę, lecz uważam, iż jej wadą jest brak dynamiki i wyrazistości tekstu. Muszę jednak wspomnieć o okładce, która idealnie oddaje charakter powieści, gdyż sprawia wrażenie 3D. Wciągnęłam, się w cały ten świat stworzony przez autora, bardzo mi się podobał i z wielką chęcią przeczytam poprzedni tom tej serii.

Ocena: 7/10

Seria „Kroniki Jennifer Strange”
1. Ostatni Smokobójca
2. Pieśń Kwarkostwora


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje wydawnictwu Sqn 

http://www.wsqn.pl/




 

Komentarze

  1. Słyszałam o pierwszej części i mam w planach po nią sięgnąć, tym bardziej, że polecasz już drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy tom czeka na półce i nie mogę się doczekać, kiedy w końcu po niego sięgnę, bo jak widać kolejny wcale nie będzie gorszy. Pozdrawiam :)

    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś mnie ta książka nie kusi... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie, choć pierwszy raz ja zobaczyłam na oczy. Czy masz może swój własny egzemlarz tej ksiażki ? Może wymiana ? ;) http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O ciekawe, zainteresowała mnie ta książka może po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ciągnęło mnie do części pierwszej, więc i druga nie za bardzo mnie interesuje. Mój przyjaciel mi odradzał, a więc nie jestem jakoś zaciekawiona tym światem.

    http://mianigralibro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię nietypowe ksiązki, ale ta wydaję się być taka sama jak milion pozostałych.. Na razie mnie nie przekonała.. Może kiedyś sie skuszę..

    Nominowałam cię do Liebster Blog Awards: http://opiniumkosa.blogspot.com/2015/06/lba-liebster-blog-awards-2.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa fabuła:) Może kiedyś przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. coraz bardziej ciągnie mnie do Ostatniego Smokobójcy i myślę, że niedługo się zabiorę za tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo, ale to bardzo, przyjemna recenzja. Cieszę się, że trafiłam na twojego bloga i zapraszam do siebie.
    dianabookgeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. 39 years old Systems Administrator II Oates Linnock, hailing from Haliburton enjoys watching movies like "See Here, Private Hargrove" and Cycling. Took a trip to Royal Exhibition Building and Carlton Gardens and drives a Ferrari 250 GT LWB California Spider. znajdz to

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)