Poradnik pozytywnego myslenia - Matthew Quick



Tytuł: Poradnik pozytywnego myślenia
Autor: Matthew Quick
Wydawnictwo: Otwarte
Gatunek: Obyczajowa
Ilość stron: 376
O czym to jest?:
Pat dopiero co wrócił z niedobrego miejsca. Nie wie ile czasu tam przebywał. Jest żonaty, lecz razem ze swoją wybranką są od siebie odseparowani. Chce on za wszelką cenę wrócić do niej i w tym celu zaczyna dbać o swoją kulturę fizyczną, czytać książki i codziennie łykać masę tabletek. Cały czas wierzy on w szczęśliwy koniec tej historii, gdyż w jego mniemaniu jego życie jest filmem ze szczęśliwym zakończeniem. W międzyczasie nawiązuje on bliższy kontakt ze swoim terapeutą i poznaje tajemniczą Tiffany. Jest ona bardzo pokręconą osobą, mającą specyficzny światopogląd.
Moje refleksje :
Historia jest ogromnie dziwna i to jest jedną z jej największych zalet. Autor świetnie przedstawił osoby z problemami psychicznymi, dodając do sytuacji szczyptę humoru i sarkazmu. Niejednokrotnie czytając, uśmiechałam się, czy zastanawiałam nad wiekiem bohaterów. Było to spowodowane ich kuriozalnym zachowaniem. Bo czy normalny 30-latek pyta matkę co założyć na randkę? Poza tym cała historia była trochę przewidywalna, ale po części też zaskakująca. Momentami wzrusza lub bawi. Samo zakończenie jednak nie jest tak spektakularne jak się tego spodziewałam.

Ocena: 8/10

Komentarze

  1. Mam w planach dzieła Quicka, bo niestety do tej pory nie czytałam jeszcze żadnej jego książki ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam książki Quicka, a ta była pierwsza jaką przeczytałam. Cudowna, naprawdę, cudowna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach zamówić ją i przeczytać zaraz po egzaminach,podobnie jak "niezbędnik obserwatorów gwiazd" :D Masz może jakieś propozycje książek,którymi mogłabym się "odstresować"? :D Pozdrawiam,Julka
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnią odrestaurowującą książką jaką czytałam były Rywalki a właściwie cała seria Selekcji. Polecam!

      Usuń
  4. Od samego początku książka mnie nie zainteresowała i do tej pory nie mam ochoty jej czytać.Pass

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory przeczytałam jedynie jedną książkę pana Quicka, ale jego twórczość bardzo mi się spodobała i mam nadzieję w przyszłości sięgnąć po resztę jego dzieł ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę czytałam już jakiś czas temu i bardzo mi się podobała :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardziej jestem ciekawa " Niezbędnika obserwatorów gwiazd" tego autora, ale może kiedyś sięgnę również po ta powieść :P

    zapraszam: http://reading-is-my-escape.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa książki jak i filmu, lubię takie dziwne historie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealna książka na odstresowanie i spędzenie miło czasu :)

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)