Niezgodna - Veronica Roth ( trylogia)


Tytuł: Niezgodna, Zbuntowana, Wierna
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: AMBER
Gatunek: Fantasy, Romans, Młodzieżowa, Dystopia
 Ilość stron: Niezgodna - 350, Zbuntowana- 368, Wierna - 351
O czym to jest?:
Teren odrodzony ogromnym płotem, został podzielony na 5 frakcji: Erudycję, Altruizm, Nieustraszoność, Sprawiedliwość i Prawość. Nastolatki po ukończeniu odpowiedniego wieku przystępują do ceremonii,  podczas której wybierają frakcję, w której spędzą całe swoje życie. Przynależność do danej frakcji oznacza życie z narzuconymi cechami np. prawość= mówienie prawdy bez względu na to jaka ona jest. Przed takim wyborem staje Tris należąca do Altruizmu. Czy pozostanie ona z rodzicami, czy zdecyduj się zmienić swoje życie? Na czym polega jej tytułowa "Niezgodność"? Jej wybór sprowadzi na nią wiele kłopotów jak również pozna pewnego przystojnego chłopaka. Cała seria przedstawia jej walkę z panującym ustrojem i rządzącymi. Czy jej się to uda? Może polegnie w walce? A może postawi na kompromis?
Moje refleksje:
Pierwszą część czytałam, tak naprawdę nie wiedząc o czy ona jest, lecz od początku zakochałam się w tej historii. Czytając drugą część znałam już zarys zakończenia trzeciej jednak mnie to nie zraziło. Bardzo podobało mi się przedstawienie Tris jako silnej i walecznej kobiety mającej wiele wewnętrznych przemyśleń. Postacie takie jak Tobias czy Cztery, wzbogacone są w świetne dialogi. Nie brakuje tu również momentów humorystycznych jak i tych mrożących krew w żyłach. Gdybym miała opisać coś co mi się w niej nie podobało musiałabym skłamać gdyż cała ta trylogia wciąga już od pierwszego momentu i trudno jest się z nią rozstać.Z pewnością pokochają ją fani "Igrzysk śmierci" czy "Więźnia labiryntu".


Ocena: 10/10

Komentarze

  1. Jak dla mnie pierwsza część była super, ale dwie kolejne - porażka. Szczególnie trzecia, której zakończenie jest dla mnie jakimś nieporozumieniem. Uważam, że jest słabe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Według mnie zakończenie jest genialne, zupełnie inne niż bym się spodziewała.

      Usuń

Prześlij komentarz

Liczę na szczere komentarze :)